Friday, December 10, 2010

161. Tazkirah Jumaat

Salam alaik..
hai semua.

ehem. sejak bila pulak la cik haura huru hara rajin bagi tazkirah jumaat nih? buang tebiat ka apa.. ha ha
takde la, ni mungkin bukan tazkirah, just perkongsian
sebab apa yang haura bakal paparkan kat bawah ni pun, adalah email dari seorang yang tak di kenali. ada dalam friend list kat facebook. tak tau la macam mana boleh ada. random add dan random approve kut. dan boleh pulak dia kasi message macam ni. tapi sangat berguna untuk sedarkan cik haura yang selalu alpa dan leka ni.
mari baca dan hayati betulbetul k. 
moga ada kesedaran dan keinsafan dalam hati sanubari kita (:

G ush bwa" nama Alloh utk sebuah kemaksiatan, kalian sangat mudah utk bilang "ya alloh, knp".."ya alloh, jgn ambil dy".."ya alloh, aku mau dia", dan bnyk lg ya alloh yg lain'y..s'olah" kalian s'org ahli ibadah, pdhl yg kalian tkuti, yg kalian mhon hnya hal spele (pacar), mmhon hnya utk itu, demi apa..? pelukan..ciuman, atau cumbuan..apa kalian g malu, dgn nafas yg msh kalian hrup, rjeki yg msh dmakan, air yg msh dmnum, alam yg msh aman, dsb dsb..dan kalian mmhon hnya utk itu, utk hal yg jelas2 alloh benci. apa pernah kalian mmohon utk kbaikan, agar iman ini tmbh kuat, agar ibadah ini tmbh ikhlas, agr diri ini tmbh alim, agr din ini tmbh tegak, agr saudara2 kta dslmatkan d slruh pnjru dunia, apa pernh..?
bukankah sangat lucu saat dbagian bumi lain saudara2 kta mengalirkn darah mmbela ISLAM ini, kta hanya menonton..ttup mata, dan hnya memohon agar pacar kta g brpaling dr kta, agar hnya mencium dn memeluk kta, bkn org lain..na'udzubilah, memohon atas nama alloh hnya utk mengabdi kpd syaitan..

ingatlah, kta hnya 80 tahun (max) dsini, itu pun stngah'y dpkai tdur, apa yg akan kt bw saat kt pulang..?


itu dalam bahasa Indonesia.
dengan baik hatinya cik haura cuba translatekan dalam bahasa yang lebih formal kay. 
bukan baik hati, rajin je. heh.


"tak perlu bawa nama Allah untuk sebuah kemaksiatan, kalian sangat mudah untuk berkata, ya Allah, kenapa.. ya Allah, jangan ambil dia.. ya Allah, aku mahu dia.. dan banyak lagi ya Allah yang lain..seolah-olah kalian seorang ahli ibadah padahal yang kalian takuti, yang kalian mohon hanyalah hal kekasih, memohan hanya untuk itu, demi apa? pelukan, ciuman, atau cumbuan (eewww..geli tulis tiga perkataan ni) apa kalian tidak malu, dengan nafas yang masih kalian hirup, rezeki yang masih di makan, air yang masih di minum, alam yang masih aman, dan sebagainya... dan kalian memohon hanya untuk itu, untuk hal yang jelas-jelas Allah benci. Apa kalian pernah memohon untuk kebaikan , agar iman tambah kuat, agar ibadah ini tambah ikhlas, agar diri ini tambah alim, agar din (agama) ini tambah tegak, agar saudara-saudara kita diselamatkan diseluruh penjuru dunia, apa pernah? 
bukankah sangat lucu saat dibahagian bumi lain saudara-saudara kita mengalirkan darah membela ISLAM ini, kita hanya menonton.. tutup mata, dan hanya memohon agar kekasih kita tidak berpaling dari kita, agar hanya mencium dan memeluk kita ( eewww..geli lagi sekali) bukan orang lain..Nauzubillah, memohon atas nama Allah hanya untuk mengabdi kepada syaitan..

ingatlah, kita hanya 80tahun (max) di sini, itu pun setengahnya di pakai tidur, apa yang akan kita bawa saat kita pulang?"




hmmm. 
ada tak yang rasa macam kena hempap dengan badak air ? hehe ;P



err..any comment? 




Thanks reading !

No comments: