Wednesday, March 31, 2010

37. mmg bagus kot tp ta suke!

JANTUNG aku nih,,,,, gewam nye!
aku ta suke la BERDEBAR-DEBAR cmnih!
aku tataw nk cntrol cmne & tataw nk wat pe utk ilangkan DEBARAN nih,,
aneh kn?

ntah. aku pn tade jwpn nye..
yg aku taw..asal aku tgk je..
*aku tak sengaja t'tengok la td*bkak2 twos nmpk!*
mst JANTUNG aku twos DUP DAP DUP DAP!
owg ckp kalo b'debar cmtu mkne nye......?
mmg ler bagus kalo betol gitu..
tp mslh nye.... urgghhhhh! tataw nk wat ape Ble berdebar mcm nih!

hai la jantung..hai la hati.. PE MASALAH KORG HAH?
tiap hari aku ckp bnde yg sme..korg tak paham2 jgak...
Ble la korg nak paham agak nye er?


ADOI,,,,


:(

Thanks reading !

36. Study week or assignment week?

r..HUMAN COMPUTER INTERACTION..
A.K.A
HCI
(create web email system)

..TECHNIQUE PROGRAMMING..
A.K.A
TP
(movie online ticketing system_C++)
thx to haura aka. Malina * aku larh!*aku yg wat but not fully by me*
~huhu~

..DATABASE..
(create web interface)

..COMPUTER ORGANIZATION & ARCHITECTURE..
A.K.A
COA
(coding system using TextPad)
thx to Farah aka. Nana..*dye byk wat*



TP & COA..present TOMORROW!

.&.

DATABASE & HCI.. submit NEXT WEEK!

.&.

THIS WEEK IS STUDY WEEK!

.&.

NEXT WEEK IS FINAL EXAM WEEK!



soklan cepumas : Malina sayang..Ble mau study nih??

='(




Thanks reading !

Tuesday, March 30, 2010

35. UTM KONVO MARCH 2010

td pegi pesta konvo..hari ni last..
elok la abes cpt2.. kalo x makin byk duit aku abes kat stu!
HAHA.
2x pegi da hampir 100 abes!
bapak boros!
hohoho~

aku ade beli teddy bear kecik comey kat pesta td.. hihi.
sje nak wat hiasan kat meja study.. heheh.
tp aku taw..owg ckp kalo ltak patung kat Blek,
nnt malaikat ta masuk kn?
err...maaf lah.. mmg suke teddy bear..
susa nak thn ati dr beli...

sorry :(

tp xpe,,jgn wiso..
sbb mak ckp..kalo patung tu kte wat sepak trajang xpe
kalo wat hiasan je xley..
mkne nye siap la teddy comey tu
mkn tapak tgn n kakiku! HAHA.
aku ganas? gimik je uh.
gyle ape sepak2?
ta da adab ka? huhu.
aku cubit dye sket2 je nnt,,
aku mmg suke wat cmtu..
cubit sket2,,ketuk2 pala sket
sbb comey sgt! haha.

tp plg aku syg..of cos la Mr.BEBE aku!
tp aku lebey syg owg yg kasi MR.BEBE tu..
siapa owg nye?

errr,,,,

HEHEHEHE


ksi nme ape er?
hurmmm...
cik snoopy
cik bee
cik field
cik topi
cik ted
cik lilo (froggy)
cik BEBE
cik.... *da x ingt*
n dye ni?

hmmm.....
cik.....
xley,,,
ermmm.....
cik......
aish,, xley jgak...
hmmm.....
cik ape er??

1,,,,
2,,,,,,
3,,,,,,,,,,,

cik mess oke x?
sbb srabut je aku tgk bulu2 dye.. haha.
bantai je la.

abg kdai tu ckp dr korea pnye
bulu lmbut
tp cik bebe yg owg tu ksi lg lmbut,,
best je PELUK!
hari2 taw aku peluk! HEHE.

ok.tetttttt! cik mess!



calendar, ubat penenang jiwa, pinkheart,cik mess

cik mess,buku2 subjek aku larh,mastika & novel


^_^

*meja study kat kolej aku,bilik aku menginap,saja nak upload.tanak tgk suda.ada aku suwoh?*

Thanks reading !

Monday, March 29, 2010

34. Ya RASULLULLAH..

td search kat google tentang peperangan di GAZA, PALESTIN..
and ada la terbaca sumtin dkat blog sorg hamba ALLAH nih..
ttg keaijaban dlm peperangan tu..
ada byk keajaiban nya tp yg paling menarik & menyentuh hati
hingga membuatkan air mata ini mengalir seketika...

Yang paling menakjubkan, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza !!!".
MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza , di manakah kita?


YA ALLAH! MAHA SUCI ALLAH! YA RASULLULLAH! KEKASIH ALLAH!
cintanya RASULULLAH pada ummatnya, kasihnya RASULULLAH pada pejuang-pejuang yg mahu syahid kerana
agama ISLAM tercinta..
tanya diri kita,
apakah kita mengingati baginda sebagaimana baginda mengingati ummatnya?
agungnya cinta RASUL pada kita,
banyak manakah cinta kita padanya?


YA ALLAH,
jahil nya hambaMu ini,
hina nya hambaMu ini,
ampuni dosa-dosaku..
ampuni kejahilanku...

Thanks reading !

Sunday, March 28, 2010

33. Al-Fatihah...untukmu..

KEREDHAANMU..

Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih

Thanks reading !

Saturday, March 27, 2010

32. NOVEL MGGU LEPAS :)

*SEPUPUKU SUAMIKU*
&
*BIARLAH YM BERBICARA*

* kisses & gigabyte chocolato!do luv coklato! *

Thanks reading !

31. LELAKI

Dari Ammar bin Yasir berkata, ia mendengar dari Rasulullah SAW berkata : " Tiga yang tidak memasuki syurga sampai bila-bila iaiatu Si DAYUS, si wanita yang menyerupai lelaki dan orang yang ketagih arak" lalu sahabat berkata :
Wahai Rasulullah, kami telah faham erti orang yang ketagih arak, tetapi apakah itu DAYUS? , berkata nabi : "IAITU ORANG YANG TIDAK MEMPERDULIKAN SIAPA YANG MASUK BERTEMU DENGAN AHLINYA (ISTERI DAN ANAK ANAKNYA)
- ( Riwayat At-Tabrani ; Majma az-Zawaid, 4/327 dan rawinya adalah thiqat)

Dari hadith di atas, kita dapat memahami bahawa maksud lelaki DAYUS adalah si suami atau bapa yang langsung tiada perasaan risau dan ambil endah dengan siapa isteri dan anaknya bersama, bertemu, malah sebahagiannya membiarkan sahaja isterinya dan anak perempuannya dipegang dan dipeluk oleh sebarangan lelaki lain.


Apakah dayus itu wahai Rasulullah ?. Jawab Nabi : Iaitu seseorang ( lelaki) yang membiarkan kejahatan ( zina,buka aurat, bergaul bebas ) dilakukan oleh ahlinya ( isteri dan keluarganya).

Dayus adalah sesiapa yang menyangka ( atau mendapat tanda) bahawa isterinya melakukan perkara keji (seperti zina) maka ia mengabaikannya kerana CINTAnya kepada isterinya , maka tiada kebaikan untuknya dan tanda tiada kecemburuan ( yang diperlukan oleh Islam) dalam dirinya" ( Al-Kabair, 1/62 )

*for more info, tanya pakcik Google*
Thanks reading !

30. WANITA

Wanita memiliki empat kelebihan
yang membuatkan lelaki tertarik kepadanya iaitu
harta, keturunan, kecantikan dan akhlak.
Jika anda memiliki keempat-empatnya,
sungguh beruntung lelaki yang menjadi suami anda!
Seolah-olah bidadari syurga turun ke bumi.
Tetapi tidak semua isteri memiliki semua itu,
ada yang berharta tapi tak cantik, ada pula yang cantik tapi tidak berbudi. Bolehkah anda mewujudkan keempat-empatnya dalam keperibadian anda?


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, “Biasanya wanita dikahwini kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana nasabnya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya. Maka pilihlah wanita kerana agamanya, semoga kamu beruntung.” (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)


 

Thanks reading !

29. hanya DIA yg tahu.. :)




..ALHAMDULILLAH..

^_^

Thanks reading !

28. mari ingat DIA.. :)

1 minit untuk mengingat Allah

* Langkah 1:

* Sebutlah dengan sepenuh hati dan lidah yang fasih:

* * SUBHANA'LLAH
* * ALHAMDULI'LLAH
* * LAA I LAAHA ILLA'LLAH
* * ALLAHU AKBAR
* * ASTAGHFIRU'LLAH
* * LAA ILAAHA ILLA'LLAH, MUHAMMADUR RASULU'LLAH
* * ALLAHUMMA SALLI WA SALLIM WABARIK 'ALA SAYYIDINA MUHAMMAD WA AALIHI
* * WA SAHBIHI AJMA'EEN

* Langkah 2:

* Hayatilah sedalamnya akan makna ayat demi ayat, perkataaan demi perkataan


* Hasil 1:
* Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk mengingat, berdoa dan bermunajat kepada ALLAH SWT.

* Hasil 2:
* Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk mengingat, berdoa kepada Nabi Muhammad SAW.

* Hasil 3:
* Dalam masa satu jam sekurang-kurangnya 7 orang telah mendoakan kesejahteraan untuk kamu dan di-AMIN-kan oleh para Malaikat...
Thanks reading !

27. ^_^


Setiap dari kita diciptakan Allah SWT
sehinggakan setiapnya ada kelebihan dan kekurangannya tersendiri,
layakkah kita untuk melebihkan diri sendiri?
layakkah kita untuk memperkecilkan kekurangan insan lain?
Yang pasti kita saling memerlukan. ^_^



i'm proud of you.
may ALLAH bless ^_^


Thanks reading !

Friday, March 26, 2010

26. JUSCO again... ;p

before pergi :

"Mira,nak pegi secret recipe je kn?"
"Aah.nak balik awal pn xpe.."
"Ok.kte balik awal sket ekh..."

dah ade sne :
"Mira..nak beli nutella.."
"Mira,nak beli novel jap..."
"Mira! ade sale! jom beli kasut sorang satu!
"Mira..rase nak mam pizza lar...."



HEHEH.. =.=


NUTELLA & GARDENIA


Novel mggu ini : SIAPAKAH DI HATIKU


NEW LADIES SHOES...
*beli sbb ade sale*


PIZZA HUT... OCEAN TUNA
*miss ma fevrato,island supreme ke supreme island er?*



moral of da story : jgn berangan nak balik awal & x beli pape kalo da
pegi MALL !






Thanks reading !

Sunday, March 21, 2010

25. Nasihat untuk diri sendiri :)

JANGAN TERLALU SUSAH HATI DENGAN URUSAN DUNIA..
BERSUSAH HATILAH DENGAN AMALAN YANG TELAH KAMU LAKUKAN UNTUK BEKALAN AKHIRAT..SUDAH CUKUPKAH AMALAN KITA UNTUK MELAYAKKAN KITA KE SYURGANYA?
BERAPA LAMA LAGIKAH TEMPOH HIDUP KITA SEBELUM KITA DIJEMPUT MENGADAPNYA?
SEBENTAR LAGI KAH? ESOK ATAU LUSAKAH?
AKHIRAT ITU LEBIH UTAMA DAN HIDUP DI SANA LEBIH LAMA DAN KEKAL SELAMANYA..

^_^

Thanks reading !

Saturday, March 20, 2010

24. LELAKI YG DITARIK KE NERAKA

LELAKI YG DITARIK KE NERAKA

* Ayah
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.

* Suami
Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak-tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diribukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram dan apabila suami mendiam diri. Walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

* Abang
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke pula kepada abang-abangnya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM...Tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

* Anak Lelaki
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabka n di akhirat kelak...nantikan tarikan ibunya.

Kepada golongan lelaki, cuba lah sebaik mungkin untuk melaksanakan tanggungjawab kalian.
Kepada golongan wanita, sama-sama lah meringankan bebanan yang ditanggung oleh golongan lelaki.
Bukankah kita diciptakan untuk sama-sama membantu dan nasihat-menasihati? ?

Thanks reading !

Wednesday, March 17, 2010

23. ~~what a CUTE LOVELY song~~ Schnuffel Bunny ♥

You are my sweetest love, this love ...
I always wanna hug,
because I really love you,
the world just has to know.
I'll do anything for you,
there is nothing I wouldn't do.
snuggle, cuddle and then hug me,
with you I always want to be.

la la la la ...

My love is deep and true
I'd be lost if not with you
So long it would have been
If not for you and me
I'll do anything for you,
there is nothing I wouldn't do.
snuggle, cuddle and then hug me,
with you I always want to be.

la la la la...

Our feelings are so strong
And our hearts will beat as one
Another ending story
Is what I have with you
I'll do anything for you,
there is nothing I wouldn't do.
snuggle, cuddle and then hug me,
with you I always want to be.

la la la la...

You are my sweetest love,
this love I always wanna hug, because I really love you,
the world just has to know.
I'll do anything for you,
there is nothing I wouldn't do.
snuggle, cuddle and then hug me,
with you I always want to be.


video

Thanks reading !

22. Ter' jumpa..




Thanks reading !

Tuesday, March 16, 2010

21. Dealova

Aku ingin menjadi mimpi indah, dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu, yang mungkin bisa kau rindu
Karena, langkah merapuh, tanpa dirimu
Oh karena, hati t’lah letih
Aku ingin menjadi sesuatu, yang s’lalu bisa kau sentuh
Aku ingin kau tahu bahwa ku, selalu memujamu
Tanpamu, sepinya waktu, merantai hati
Oh bayangmu, seakan-akan

Kau seperti nyanyian dalam hatiku
yang memanggil, rinduku, padamu oo~…
Seperti udara yang ku hela kau selalu, ada

Hanya dirimu yang bisa, membuatku tenang
Tanpa dirimu aku merasa, hilang
dan sepi, dan sepi
Selalu ada, kau selalu ada
Selalu ada, kau selalu ada...



Thanks reading !

Saturday, March 13, 2010

20. Merapu jap!

disaat ini aku tgh bz siapkan assgment COA yg gyle susa aku rse
bz ngan dak2 ni yg gyle2 sengal sket.. ah ha.
prangai je sengal2..otak geliga pndai! wee~~
*ikhlas aku puji korg wekh*

didi,dila,nana,gee n mira..

syg ah korg! huhu~~

ttbe tringat pe mak aku gtaw mse call ptg td,
adek aku mnx tlg aku watkn essay utk dye..
eng essay..
dats y aku yg kne wat..da siap post kat dye..
HAHA. banyak ensem tol mke dye.
keje dye,aku kne siapkn..
kje aku,dorg xnk siapkan pulak? ah ha.
tp aku ta kesa pn dorg mnx tlg..
ade gne nye jgak aku sbg kakak dorg..
saba ye dik..lg 2 3 ari akak post kn.. hihi..


aku tringat sesuatu..
dlu en...taon lps kot..
aku msg ngan sorang hamba Allah ni..smbl tu dia tgh siapkn essay adek dia
keje skola adek dia,dia watkn.. baikkn dia? ehee.


da la.. nk smbung bce novel.. hihi

~Andai itu takdirNYA~

Thanks reading !

Tuesday, March 9, 2010

19. Puteri ku sayang


Thanks reading !

Thursday, March 4, 2010

18. Hati ini hanya senyum melihat gelagatmu ^_^

anggaplah apa yang sdg kamu lalui skrg ini,
sbg jln dariNya utk mendekatkan kamu kepadaNya..
anggaplah pengorbanan ini,
adalah nikmat utk kamu pd kemudian hari..
cintailah selagi cinta itu masih bersarang di hati
sayangilah selagi sayang itu masih utuh disanubari
berharap lah selagi kamu yakin terhadapnya
anggaplah kesakitan yg dia hadiahkan kpdmu,
bukannya disengajakan olehnya..
anggaplah kesedihan yg dia berikan kpdmu,
hanya sekadar utk menguji kesabaranmu..
anggaplah kejauhan yg dia mnta darimu,
hanya sekadar utk mguji kesetiaanmu..

berdoalah setiap kali sujudmu..
sesungguhnya Tuhan itu Maha Pemurah t'hadap hambaNya yg meminta..
Thanks reading !