Wednesday, April 10, 2013

324. Master dan Exam PTD

Tengah dalam dilema ni. Ecehh.
Petang semalam, alhamdulillah dah berjaya daftar Master. Hehe.
Tapi yuran tak bayar lagi. Kuikui
Dan progress report kena submit before 28hb April. Zzzzzz


Dan petang semalam jugak, SPA email, suruh pergi peperiksaan untuk jawatan PTD.
Huwaaaa, dah daftar Master tetiba baru suruh pegi kan.


Jadinya sekarang ni dalam dilema lah jugak, pergi ke idak. Kalau aku tak sambung Master ni, memang aku pegi jek. Mana la tau kut dapat. Bajet senang je kan. Padahal macam-macam kena jawab nanti. Exam 9 pagi sampai 3 petang. Tapi sekarang ni aku dah sambung, jadinya macam, pergi buat apa, kalau lulus untuk pergi interview, dan lulus interview, bukannya aku boleh masuk kerja pun. Takkan la tetiba nak berhenti Master pulak kan. Kalau pergi, dan tak lepas pun exam ni, kuikui, memang padan muka. Haha.


Kawan mak aku suh pergi, cari pengalaman. Mak aku pulak memula cakap tak payah la sebab dah masuk belajar. Katanya, rezeki ada je nanti, inshaaAllah. Nanti ada la tu kerja lain. Yang penting, habiskan master dulu. Itu memula la tapinya. Lepas dengar kawan dia suruh pergi cari pengalaman, mak aku pun ubah fikiran -.-' Tapi tapi tapi aku macam kejap nak, kejap tak. Bukan taknak pergi, cuma dah sambung belajar kan, macam tak payah la kut. Tunggu lepas habis belajar, mohon semula SPA. Boleh kan? Plus, kat surat tu tulis kalau tak hadir takkan di-blacklist, so kiranya kalau tak blacklist, nanti-nanti boleh mohon semula la kan? Ke dah tak boleh kerja kerajaan? -.-'  Harap-harap even tak pergi, still boleh kerajaan la nanti. wuhuuu. Jangan blacklist teruss  ><


Okay, sekarang ni yang penting, pergi ke tak exam PTD sabtu ni. Kalau pergi pun, macam aku cakap la kan, cuma untuk cari pengalaman. Tapi kan, possibility aku untuk lulus exam ni memang macam takde harapan sangat la, haha, sebab aku punya general knowledge memang fail. Hehe.


p/s: cepat cimon kasi your point of view :p


Read Part II




Thanks reading !

4 comments:

cimon said...

Amboi... siap p/s nama cimon lg, terkezut taw. Hihihi ^_^

Hurmm...dgr citer intake PTD, ATM, TUDM & TLDM sume akan dihantar ke Sabah terutamanya especially lpas kes perang di Lahad Datu nh.

So... chances nak lulus mungkin senang coz Gov da desperate utk election nh. If interested, awak bley try g exam, if not, cik hensem tolong mak masak kat dapur lagi bgus. Hihihi (^_^)

Lpas Master sblum umor 35thn still bley apply Gov. Smbg study Master trus PhD pon bgus, bley jd Pensyarah, itupun kerjaya jugak.

Kalo nk carik pengalaman, kerja swasta boley gain byak knowledge & skill & u have to ampu ur boss while kerje Gov needs more political skill to survive, cakap kene gebang dan kabel kene kuat.
(bukan nk menakutkan tp saya taknak tipu )

Akhir kata, kerja kita kenalah jujur & ikhlas. Keadilan kita bley dpt kat akhirat, jika kita kat dunia berlaku adil dgn hak2 yg Allah Taala da tetapkan.

p/s: Rezki Allah Taala yg beri, doa la utk yg terbaik k. (^_~)

Unknown said...

Hahahha...sebab cimon je yang rajin komen kat sini :P

Wahhhh...terbaik la pendapat. thumbs up. haha.

Jadinya sblm 35 still boleh apply. Okay baru tahu.

Baris second last tu kan..hmmm..keadilan :P

Actually saya pun dah google2 pasal PTD ni, nanti saya buat entry baru. Hehe.

Thankss tauu cimon!

ojayanie said...

Sayang trylaaaaa.

Unknown said...

Ojayanie - next time kut sayang. hehe :)