Friday, April 26, 2013

310. Takkan la takdak lagi?

"Ish takkan la takdak lagi?"

"Boyfriend orang mana?"

"Kau bila nak kawen weh?"

"Takkan la takde boyfriend?"

"Dah bertunang ke?"


Lately, banyak sangat dengar soalan macam ni. Even mak and family sendiri termasuk sedara mara pun dah mula tanya. -.-


And I was like....tahu tak soalan korang tu heartbreaking  t_t


Jumpa kawan, pun tanya pasal kawen. Naik bas, naik taxi, pun pakcik2 pemandu tu tanya pasal boyfriend. Jumpa stranger yg peramah pun, tanya jugak soalan gini.


Umur dah 23. Bila jawab takde, semua pakat pelik. Jangan ingat korang je pelik, aku pun pelik gak muahahha. Padahal, diri sendiri memilih sangat. Ehee.


Nak buat guane, asal aku berkenan je, dorang pulak tak berkenan kat aku. *kesian, haha* Yang aku tak berkenan, sibuk pulak berkenan -.-'


Kekadang, sunyi and bosan gak la takde teman rapat ni. Nak - nak sekarang ni duk bilik single, memang tak bersembang la. Agak dah bosan sangat and nak berborak, call je la mak. Huhu. Pergi makan pun sensorang.  Agak segan nak duk makan sensorang time orang ramai, tapau je lah makan kat bilik. Tak pun, ikat perut beli benda-benda ringan je. Huhu.


Macam hari ni, pergi buat kad ATM baru sebab hari tu purse tercicir. Tapi alhamdulillah dah dapat balik, cuma for safe, buat la baru kan, plus free. Lepas tu, singgah DSI tengok festival Indonesia. Sensorang je aku. Pastu pegi beli makanan, makan sensorang  -.-


Hari tu, pergi SPS, sensorang. Lepas tu call taxi, hantar pegi Pejabat Bendahari. Terserempak kawan masa matrik, teman awek dia pegi pejabat Bendahari. Bukan dia sorang je, ada je lagi yang lain datang berpasangan. Aku buat-buat sibuk je la main Candy Crush. Haha.


Actually, nak berpasangan atau tak ni, pilihan sendiri sebenarnya. Macam aku, boleh je kalau aku nak sangat ada boyfriend. Terima je lah sape-sape yang nak. Or berkawan je la dengan sape-sape pun yang nak berkawan. Tapi, tak syok la kan. Padahal hati tak nak pun. Plus, aku bukan nak sangat pun ada boyfriend ni. Aku cuma nak sangat ada teman rapat merangkap bakal suami. Hehe :P


And admit that, aku sangat memilih. Huhu. Bukan memilih apa, aku cuma nak yang first time aku tengok, hati aku boleh suka. :) Sedap mata memandang, sejuk hati melihat haaa gitteww.


So, semoga cepat jumpa la yang first time lihat dia, terus hati berbunga. wahhahaa. cinta pandang pertama. kehhkehhh.


Tapi kan, orang cakap, selalunya, kalau kita suka orang tu, orang tu tak suka kita. dan cinta pandang pertama ni......tak semua orang dapat.


Errrrrrr krik krik.







Thanks reading !

4 comments:

[SAYASKEMA] said...

sedehnya soalan tu mcm orang tanya kat aku.."bila nak habeh study?" "berapa tahun lagi nak belajaq?" serabut otak aku..btw,gudluck wey! mencari yg sedap mata memandang..sejuk ang tu high taste sgt..hehehe

cimon said...

Kalo nk bf yg enshem, cik hensem g arr mgaji kat Kelantan. Byak pilihan woo... :P

p/s: bley makan ns krabu, ayam percik, tomyam, satay dan kuih2 yg best2 dan murah2 ari2. (^_~)

Unknown said...

sayaskema - wakakakawww tu la pasal..lepas ni kena turunkan sikit kut -.-'

Unknown said...

cimon - tak makan nasi kerabu. hehe Ohh kelantan lagi murah ekh? baru2 ni pergi kelantan, tgk sama je harga dgn negeri lain. huhu. plus, makan kat pcb, mahal jugak. huhu.