Thursday, June 30, 2011

217. Ketawa penawar hati dan awet muda :D

Hai semua !

Aku sekarang dah jarang update blog, sebab memang tak ada masa nak update. Tipuuuuu. hahaha.
Ada masa cuma masa aku penat memang la kan tak ada idea pun nak update hapa.
Fyi, aku sekarang memang tengah cuti semester sampai September nanti. Tapi aku bukan nya cuti dok rumah saja, aku bekerja. Ikutkan hati, nak je dok rumah wekh. Main, makan, tidur, tengok tv,tidur, lepak, shopping, makan, tidur, main,bla bla bla. Tapi apakan daya, bak kata pujangga,
kekuatan itu perlu di bina dan di cari.
 Jadi, aku sekarang dalam proses mencari dan membinanya lahh. hahaha.

Apa kaitan aku kerja dengan bina kekuatan? Ngehh.

Hari-hari aku angkat dulang berisi makanan pesanan pelanggan, terkejar sana sini bila customer ramai, tu kira bina kekuatan tu wekh. Haha.
Takde la, actually, aku sekarang diserang penyakit tak boleh dok sorang-sorang. So dats why, aku kerja. Kerja kedai makan pulak tu. Aku suka tapi penat la hari-hari kerja pagi sampai petang. Dah la masuk kerja nya pukul 7, aku masuk pukul 7.30 la tapi. hahaha. Kelas pukul 8, aku pegi 8.30, kerja pukul 7, aku masuk la 7.30. hahaha. Aku akan ubah perangai ni bermula next sem ye. Jangan risau ye bos-bos yang nak amek saya bekerja nanti. kehkeh.

And yeahh, sekarang, dah hampir berbulan ni, aku memang tak boleh dok sorang-sorang, sebab kalau tak nanti aku macam-macam. Jadi, lepas habes kerja, aku tengok tv dengan kawan2 serumah, atau pun habeskan masa online, tak pun aku pegi merayau lepaking dengan kawan2. Dulu aku diam kut wekh. Sekarang ni je aku macam da paling bising je aku rasa. Hahaha. Dan aku sekarang pun, makin banyak ketawa. Well, you know,
ketawa tu penawar untuk hati yang sihat dan awet muda. 
Hehheh. ;D

Dan juga, dah hampir sebulan aku bekerja, since June 8th, which is lagi seminggu atau 9 hari lebih kurang insyaAllah cukup sebulan aku habiskan hari-hari dengan kerja di kedai makan tu, hari paling tak lupa ; June 18th. (:  Thanks for the day, and for the memories. ^^  And much much thanks too for June 22nd. ^^

Okay la, thats all. Dah lewat dan aku perlukan tidur yang cukup.

Last but not least, tak kira dalam mana pun korang jatuh, buat la apa cara pun untuk naik ke atas semula even  dengan cara merangkak sekali pun. trust me, di atas sana itu, ada seseorang sedang menanti anda (:  Soo, jangan terus biar diri berada di bawahh. wake up and smile for the people around you, for the people who will bright your days with his/her smile. ^_^

Good night peeps !
Thanks reading !

2 comments:

Nurul Aziemah said...

Bestnya kerja..kau kerja kat mana malina?kenapa duduk dengan kawan2,x duduk rumah?

Unknown said...

aku kerja kat kluang la gee. hee.
kat tempat jatuh ni la, kne belaja bangun (: