Saturday, June 5, 2010

56. Masak-masak. Wink~

Salam alaik..
.......hye hye hye........
ngee~
hari ni saje suka ati sng ati nak bcerita pasal masak-masak. ahha.
khamis hari tu, tiba-tiba rse rajin nak buat kek..wee~
then twos ikut mak g banda utk bli sgala bahan nye
n lps maghrib terus mule sibuk kat dapur.
ini kali kedua ye saya buat cake.
1st time buat masa form 5.
itu kek coklat.
dis time, kek lapis betawi! huhu.
tp sbenanye tataw la jd kek lapis betawi ke tak
sbb tgk kat tenet kek lapis betawi tu color coklat perang2 sket
tp kek saya ni kek lapis hijau kuning
sbb letak pewarna.
semangat orang Kedah! ahax!


buat kek ni perlukan kesabaran + kesungguhan + kerajinan
sbb..nak bakar lapisan demi lapisan tu pnye la leceh.
kena bakar selapis demi selapis.
tgh malam bru siap sebiji kek! fuh!
tapi sedap.. Jiran sbela uma pun puji.. lalala~

Next story, hari Jumaat pulak(semalam)
saya buat Nasi Ayam Madu. ngee~
actually last week da cuba buat da
dorang sume cakap sedap. lala~
tp my adek, Yon n my cousin, Dilah blom rse sbb dorang ta cuti mggu lepas
mggu ni bru dorg balik
dorg ta puas ati sbb ta dpt makan nasi ayam madu
jadi..mggu ni saya kena masak lagi sekali untuk dorg.
HUHU.
dan jumaat smlm saya da masakkan
utk dua family ; fmily saya n fmily Dilah.
makan ramai2 kat teratak comel saya.. huhu.

ni ler..nasi ayam madu.
tapi nasi nya xde dlm gambar..nasi nye kat dlm periuk. ahha.
dorg cakap saya da bole bukak kedai makan da.. HAHA.
n dorg ckp saya da bole kawen.. WAKAKA.

da la, ta pandai nak ngarut banyak2.
aicece.. ( ya, saya tpu) AH HA.

p/s : kalau nak order, boleh.. haha. (jgn cye) ngee~




Thanks reading !

No comments: