Tuesday, June 8, 2010

GIANT + PIZZA + PELANGI



olla olla ollala
.ehee.
..assalamualaikum..
^_^

xde ape yg nak dibebelkan pun sbenanye
just...just..
hmm,,
petang tadi..keluar dgn Yo
n (my bro)
pergi bank in, then singgah kat Giant kejap t
o meet ma cousin 'si atuk' tuh
tp hampeh..ta jmpe p
n.
ntah mne dia nyorok entah
. ahha.
oke. bukan nak cerita
pasal dia.
yang sebenarnya..nak story pasal..
masa kat atas eskalator.. (how to spell yea?)
ade couple kat depan aku..dorang kan..
tettttt!! ta nak cte.
(phm2 sniri oke)
selalunya kalo aku tgk laki popuan jln berdua
aku anggap je adek bradek or lak
i bini or sedara mara
aku ta kesa pun
setakat jalan tu..da macam norm kan kat Malaysia ni
but the problem is..jalan tu s
uda la..
perlu ke nak pegan
g2 tangan?
nak kata adik bradik,
dua2 tu mber aku
nak kata dah kawen,
umo sme aku je
last month aku jmpe, xde ckp bertunang pn
or mgkn da kawen secara express n t
a jemput aku?
oke. alhamdulillah kalo da k
awen.
tp kalo blom
?
hmm.
sejujurnya, aku pun bknnya baik nak cakap hal agama ni
tp bagi aku, pegang tangan laki popuan bukan mahram tu sah2 haram hukumnya
kalo tak sengaja pegang, oke l
agi la kut
tp ini aku tgk macam senga
ja je..
pompuan tu pun slumber bada
k je ta halang
kasi je balak dia pegan
g
dan aku selemah-lemah iman, cuma mam
pu tegur dalam hati

:(

cuba tanya diri korang,
knp korg berpasangan dgn pasan
gan korg?
oke. aku tau.
sebab sayang.
kalau sayang knp pegang2 tangan? knp sentuh2?
kan dosa tu?
masa skola rendah, ustazah selalu cakap.. kalau do
sa maknanya masuk neraka.
kalo betul sayang pasangan korg, kenapa
buat dia berdosa?
kenapa buat dia masuk n
eraka?
kalau betul sayang..bawa dia ke syurga.
itu baru betul sayang nam
anya.
mmg susah nak lawan zina hati
sbb perasaan cinta sayang tu satu lumrah n s
emua remaja xley nak elak
but at least lawan la zina tangan
tu..
oke?
tepuk dada, tanya iman

chill.

:)

btw, mse kat Giant, sempat usha w995 yg aku mimpikan siang malam
cun wekh! n harganya p
n cun!
.one thousan
d.

insyaAllah..will have one someday. =)

and lepas tu, sempat je g tapau PIZZA before balik.
island supreme.. nyum nyum~~

*while waiting 4 da yummy pizza*

...........................................

masa tgh duduk2 amek angin kat depan uma dgn mama n adek2,
tiba-tiba..

mama : kak, ade pelangi.

dan aku terus angkat muka.
subhanallah.. CHAN
TEK =)


.end here.

wassalam

^_^








Thanks reading !

No comments: