Thursday, July 7, 2011

219. July 5th - SELASA PALING INDAH.

Tak sangka, tapi memang itu yang terjadi.

Tuhan... memang sedia tahu, kan,  apa dalam hati kita

dan bila masa nya tiba, Dia akan temukan kita dengan keinginan kita itu dengan takdir yang paling indah. :")


Bulan - Aku teringat. Apa khabar mereka di sana. Makin bahagia itu pasti.


Minggu - DIA pasti sentiasa melindungi mereka.


Hari - Rindu sekali ingin bertemu. Bila agaknya takdir akan bawa aku ke situ. Ke harapan itu.


Satu hari. July 5th.

- Pagi.
Rindu mahu bertanya kabar bagai waktu dulu. *senyum nipis* Sekarang, berbeza. Dah tak ada dia untuk ditanya bagaimana wanita hebat itu di sana, sehat baik2 saja kah dia. Bagaimana adik-adik perempuan, apa cerita agaknya mereka.

- Her lunch hour.
Kaku. Terkedu. Jantung berdegup laju. Aku sedang lihat wajah yang ku rindu ! Aku sedang lihat wanita hebat yang ingin aku tahu kabar nya ! Tapi...apa perlu aku terus menerpa atau buat biasa seperti dia seorang customer.

Namun.... wanita hebat itu senyum memandangku. Menggamit aku datang hampir kepadanya.Setiap langkah ku atur menuju, di iring degup jantung yang berkali ganda pam nya dari biasa.Tangan yang di sua pantas kusambut, ku kucup, pipi nya ku cium untuk yang pertama kali nya.Dan turut ku katakan, aku rindu.

Sebak di dada ku tahan, mata yang hampir basah ku lindung dengan senyuman yang tak mampu aku ungkapkan kan  nilai bahagia nya.

Takdir yang DIA aturkan sangat indah. Sangat.


Di kala pagi aku bertanya, apa kabar wanita hebat itu di sana, alangkah indah andai dapat aku bersua bertemu muka bertanya kabar walau hanya untuk sepatah dua, setelah berbulan tak aku dengar berita,
tengahari tiba, terus membawa aku bertemu dia, wanita hebat.


Terima kasih YA ALLAH untuk moment yang sangat bermakna itu.

Aku begini pun, Engkau masih beri aku bahagia. Terima kasih YA ALLAH.

Terus lindungi mereka, sebagaimana Engkau sentiasa melindungi aku dan keluargaku, kerana mereka juga sebahagian dari keluarga ku.

Ameen.



Thanks reading !

No comments: