Wednesday, November 21, 2012

305. Bukan Calon Isteri Pilihan


Sebab -

1. Selekeh

Hari tu aku order Pizza. Abang tu cakap setengah jam siap.
Lepas 40 minit macam tu, dapat message dari unknown. Pizza dah sampai.
Kalut-kalut aku sarung tudung , memang senget benget ah pakai tudung.
Pastu capai cardigan, tak sempat sarung, aci redah je letak atas bahu,
as long as cover t-shirt yang berlengan pendek.
Pastu sarung selipar, lari turun tangga.

But then, ohmai , salah sarung selipar ! *double facepalm*
Sarung selipar sebelah lain, sebelah lain.

Yadda yadda.

Aku rasa abang Pizza tu macam nak ketawakan aku,
sebab mula-mula dia nampak aku ,
aku nampak muka dia macam nak ketawa, tapi dia terus toleh amek Pizza, macam nak cover  -.-"

Aku, memang cover habes ah selipar tu.
Yang salah aku sarung tu, selipar member aku pulak tu, besar la jawab nye .
Sebelah kecik, sebelah besar  -.-"


Lelaki mesti suka perempuan yang kemas-kemas kan ? -.-"



2. Tak reti make up

Kawan aku , lelaki, tanya gini ,
"weh nape pompuan kne pkai bedak kt muke?"

Aku macam, mak aihhh, best nye soalan kau.
Aku jawab,
"kau g google. mne la aku tau asal dorg pkai.bg wangi kut"

Memang ah kan aku diketawakan. 
Tapi serius aku memang tak tau pun asal perempuan pakai bedak. 
Aku pun taktau apesal aku pakai bedak. Mungkin sebab aku perempuan kut ? HAHA.
Tapi , aku rasa, sebab utama aku pakai, sebab pakai bedak nampak berseri sikit, dan wangi. 
Bedak Baby Johnson wangi weh. 
Anyway, kawan aku ni cakap, orang lain semua bagi jawapan sama, which is, "kulit perempuan tak sama dengan lelaki".

Aku pun, "Ohhh sebab tu ke. Aku pun baru tau." Wahaha.

and dia, " kau ni laki ke pompuan ?" 

-.-"

Haihh. Umur dah boleh kawin, tapi , kalau dah pakai bedak pun main sapu jek, apetah lagi make up lain, memang tak pakai ah. 
Lelaki mesti suka perempuan yang pandai berhias kan. Tak mekap banyak pun at least, 
pakai jugak la kan foundation. 

Okay, fine fine. 

Oh btw, errr lelaki memang tak pakai bedak eh ?


3. Tak pandai berlembut. Ecehh

Sebenar nya tak pandai bermanja kut ? Wahaha. Dan membosankan.  -.-
Well, zaman sekarang, pepaham la kan orang kapel bercinta macam mane. Even budak sekolah pun,

"cayang, cayang cayang cayang tak ?"  
"papa, mama winduuuuu laaaaaa..."

and bla-bla-bla segala bagai. 
Dengan aku, memang tak ah nak suwwitttttt macam ni. Aku stakat saya awak jek. 
Teringat cerita tahun lepas, 

Dia : awak, kita guna saya awak je ke ?

Aku : aah la. nak guna apa lagi ?

Dia : errm...

Aku : apa ermm ? awak nak guna nama ke ?


Kalau taknak guna saya awak, kita guna nama je la yek. HAHA .
Memang ah kan lepas tu ade awek lain LOL !




____________________________________


Somehow aku rasa, this is why aku takde boyfriend. Hahaha. 
Dan calon suami. Isk isk.

Its not that I didnt try.
Aku ni jenis susah suka orang, tapi bila aku dah suka, kena reject pulak  -.-"
Tapi kan, kekadang rasa, aku kena reject sebab, aku pun suka reject orang.  Hehehe :p

Tapi kan.... sedih gak kan kena reject ni. 
Sobsobsob.

Kbye. 






Thanks reading !

4 comments:

teyhah said...

nice paling yg no2 haha

Unknown said...

Hehehe ;D

cimon said...

Hmm...

Mmg slalu kalo kita jenis suka reject orang, kita akan slalu jugak direject. *pengalaman diri sendiri*

Sabor je lah. Hik3 (^v^)

Unknown said...

ohh. cimon pun suka reject gak ke ? Haha.