Tuesday, April 15, 2014

325. Shaklee is The Best!

Assalamualaikum 

Hi korang. Entry kali ni nak share tentang supplement yang best dan sangat best untuk kesihatan, untuk kulit, untuk kurus, untuk tambah berat, untuk cantik, untuk macam-macam lah! hihhi


Shaklee :)


Haa ada yang tak  pernah tau langsung pasal Shaklee? Mesti semua dah pernah tau kan sebab Shaklee femess! Tapi tapi tapi, kalau ada yang belum pernah tau, takpe takpe, lepas baca entry ni mesti tau :D

Okay, Shaklee ni adalah satu produk kesihatan yang menyediakan makanan-makanan tambahan yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Shaklee juga ada produk-produk lain seperti produk skincare (facial), hair care, home care, air purifier and water filter system. Tapi yang kebanyakan orang guna adalah supplement Shaklee :)


Shaklee adalah produk nutrisi pertama yang aku jatuh cinta huhuu dan nak sangat cubaaa. Jadi berbekalkan duit JPA masa zaman degree ehehheee (tak dikira sebagai salah guna tau sebab beli makanan untuk kesihatan, okay lah kan hehe), aku beli la ESP :D Pada awal waktu perkenalan dengan Shaklee, memang ESP lah yang pertama aku ambil. Selepas baca sana sini, and ESP ni macam best dan memang best dan yang penting membantu mencantikkan kulit. Oh untuk pengetahuan korang semua, aku ada masalah kulit kering yang agak teruk, hence I need supplements/vitamins for my skin  :) Ya, disebabkan ada masalah kulit kering ni lah, yang membawa aku mengenali dan mencuba Shaklee. And yessss, if you have the same problem as me, you should try Shaklee now.





Sekarang ni dah kira hampir 2 tahun jugak lah pengguna setia Shaklee huhu. Lepas ESP, aku cuba Performance yang perisa oren tu, sebab time tu bulan Puasa, so aku cuba je lahh. Banyak tau tak, memang dah habis puasa pun, tak habis-habis lagi haa Performance tu.Then lepas tu (last year), aku ambil GLA pulak hihhi. Okay, GLA memang sinonim lah bagi yang nak set kesuburan. Tapi tapi tapi GLA juga untuk skin tau! Okay sebenarnya, pada awalnya aku tak tau pun GLA ni untuk subur dan sebagai salah satu vitamin tambahan untuk dapatkan zuriat. Aku ambil GLA untuk skin huhuuu. Then lepas tu baru aku tau, dia untuk subur kan jugak rupa nyaaa. TAPI untuk subur doesnt mean yang belum kawen tak boleh ambil tau. GLA ni sebenarnya dia akan bantu betul kan kitaran haid kita. Kitaran haid normal adalah 26-30 hari kan? Dan yess it works for me selepas habis sebotol huhuu. Serius terkejut. Aku takde masalah period. Kitaran period aku setiap bulan adalah teratur tapi kitaran hari tak sampai 26-30 huhuu. Dan lepas habis sebotol GLA, period aku lepas tu lambat beberapa hari. Then bila aku kira, kitaran nya dah jadi 26 hari huhu. Malu sebenarnya cerita pasal ni, tapi untuk kebaikan bersama ecehh so aku share je lah eheh. Mana lah tau kann korang ada masalah yang sama jugak, haa kan boleh korang cuba ambil GLA jugak :D


*tak sempat edit gambar. later I tempek gambar okay.


Then, sambil amalkan GLA, aku juga ambil vitamin E. Baru ambil sebulan and few days hihhi. Vitamin E juga untuk skin. Ya, aku memang ambil Shaklee untuk kulit dan kesihatan dalaman. 

*tempek gambar set kecantikan.


Pengambilan vitamin E adalah selepas kita makan makanan berlemak/berminyak. Sebelum ni aku ambil waktu malam lepas makan, dan memandangkan aku jarang ambil makanan berat waktu malam, so aku dah tukar jadual. Ambil Vitamin E selepas makan tengahari dan GLA sebelum tidur. Kalau tak sebelum ni aku ambil GLA selepas makan tengahari. 


Dan, baru baru ini (baru dua hari) aku ambil vitamin C pulak hehe. Dah gila dengan Shaklee haha. Nak ambil satu set terus, banyak pulak duit hewww, so aku beli satu-satu la. Aku dah la belum kerja uhuks. Harapkan duit elaun master je eheee. Korang tau takkkk *high pitch* vitamin c shaklee besttt tauuu! Baru dua hari ambil dah nampak perubahan! Skin makin okay dan tak keringgg wiiwiiwi. Aku harap sangat wehh skin makin okay, dah takde kering2 even waktu tengahari pun sebab malu la kulit kering, perempuan pulak tu. Jeles tengok skin orang lain cantik bersih je uhuu. 


Okay, setakat tu dulu yang aku cerita. Next next entry I'll update more about Shaklee okay. dan haa korang, dah berbulan bulan jugak la aku jadi Distributor Shaklee. Lepas dah try, dah alami sendiri perubahan positif dan best dengan Shaklee, terus aku join jadi Distributor. So if korang berminat nak cuba Shaklee, or ada apa-apa nak tanya pasal Shaklee, or nak jadi Distributor jugak, boleh whatsapp/sms/email  yaa :) 


Shaklee ID: 1108085 (Amalina)
Contact num: 017-7713819/013-5925359
email: haura.malina@gmail.com



:)




Thanks reading !

1 comment:

Amirahsza said...

betul betul.. Shaklee memang best ..