Friday, October 26, 2012

299. A Boy and A Girl - Maybe just temporary heart feeling, kan ?





DOWN
T____________T




***********************************************************

Aku pernah suka orang. Lama. Aku tak cakap, aku simpan. 
Sebab, kalau aku cakap pun, aku tak rasa dia punya rasa yang sama.
Tapi, aku tunjuk. Yes, aku tunjuk dengan perbuatan, macam aku suka kat dia.
Tapi aku rasa dia tak faham pun. Haha. 
Sebab kitaorang kawan baik. So kalau aku buat apa sekalipun, mungkin dia cuma anggap aku buat macam tu as a good friend. 
Lagi pun, kitaorang jauh, dan dia pun dah ada girlfriend masa tu,
so takkan la luah perasaan kat boyfriend orang pulak kan -.-"

Tapi tak lama lepas tu, dia single. dah kitaorang terus rapat.
And finally, after few years, lepas aku dah habis sekolah, aku confessed kat dia. Haha. 
Tapi aku kena reject - dia cuma anggap aku teman baik. 
Sampai sekarang, dah 8 tahun dah pun, dia cuma anggap aku tak lebih dari teman baik.
Tapi kitaorang dah takde la rapat sungguh macam dulu. 
Dia cintakan orang lain  :')

Its okay la. 
Awal tahun lepas ye ah, masa dia bagitau aku dia cintakan someone dan orang tu bukan aku,
korang boleh faham sendiri ah kan ape aku rasa.
Tapi.. fikir-fikir balik, dia memang patut pun cari someone yang dekat dengan dia, 
and boleh selalu ada untuk dia. 
Aku ni jauh, payah nak ada selalu. Boleh ada kat handphone je la, pe barang kan.
Macam raya hari ni -  dia cakap dia sorang2 kat rumah, dan aku cuma boleh tanya, kenapa tak ikot family raya ?
Memang patut pun dia reject aku sejak dulu. Haha. 
Orang yang dia cinta, terus datang rumah hantar makanan  :)
Soooooo  aku memang tak layak pun. Haha.


Okay, abaikan. 

-

Sejak dari tahun lepas sampai sekarang, aku cuba move on.
Sebenarnya, yang aku terima someone sebelum ni, sebab nak move on la. Haha.
Tapi - tahan 8 bulan jek - sebab , takde jodoh. Hehe.
Ah lupakan la. 
At least, dia tolong aku move on. 
Tuhan takkan saja-saja hadirkan seseorang tu dalam hidup kita.



[ saya nak kita, forever ]



Haihhh. Benda gini semak otak betol la. Haihhh.


-.-


It's just,Temporary,But give it time to know it's realBefore you're readyTo face it and begin to healYour life's worth livingFor someone give their all to feelTheir heart's stopped beatingSo give yourself another chance to changeWith tomorrow comes a better day

It's time to startTo face the things that you fear mostTo know you're better off aloneTo stand up fighting with your will to carry onIt's only thenWill you see sides that you don't knowYou're finding paths just take them slowAnd step by step you'll findIt's easy to forgetDon't forget



Thanks reading !

6 comments:

miranadia said...

hmmm.....kita rasa benda yang sama. kbai. haha...

Unknown said...

ahahaha nadia, cikgu jugak ke ? hehe :P

cimon said...

hmm...

saya cadangkan better bgtau lah niat tuh, kot2 lerr bernasib baik, tak bertepuk sebelah tangan.

kengkadang lelaki nie bukan takmo kat gurl tuh, tapi dia ade problem (family, finance, penyakit etc.) yg menyebabkan dia terpaksa simpan perasaan dia pd gurl yg dia suka sgat tuh.

then...si lelaki tu akan mula menjarakkan diri drpd gurl tuh, time tuh - maknanya si lelaki da rase yg dia xde jodoh dgn gurl tuh eventhough dia dpt agak yg gurl tuh pon suka kat dia.

so...si gurl better bgtau lah niat kamo & bawak lah berbincang. tp kene bincang tanpa guna air mata tau...karang jadik laen pulak.

tetiba pulak mood cimon terjiwang pulak petang2 nh - nk komen entry sebegini. hik3 (^v^)

*peace*

Unknown said...

cimon - wahhh suka la pendapat awak ! tenkiu tenkiu ! tapi saya dlu dah penah confenss kat kawan baik, tp lepas tu macam dah x boleh rapat :( thats why skrg mcm dah x berani , takut hilang kawan. huhu

cimon said...

ooo...

sesetengah lelaki mmg camtu, akan jadi pemalu bila terpaksa "tolak" gurl tsbt.tp bukan dia xnak kawan, cuma da malu.lame2 nanti oke lah balik (plg lambat lpas dia da kawen :p)

however, that's the risk...u hv to redha je lah k.sumenye Allah Taala da atur hinggalah kamu berjumpa dgn Jodoh dariNya.

skrg nie, doa bnyak2, solat bnyak2, mintak yg terbaik dari Allah shj., usaha utk improve diri utk jadi yg terbaik disisiNya.

alaa...mcm doa time sujud tahajud, "Ya Allah, msukkan aku dari pintu kebaikan, kuarkan aku juga dari pintu kebaikan, & kurniakan aku sorang penolong dari sisiMu".

gitu lah kan. terbagi tazkirah pulak time tension2 kat opis nh, hek3, sorry ek cik hensem.

Good Luck k!! (^v^)

Unknown said...

haa gittu bagus tazkirah nye. hehe
tulis blog la cimon, blog tuleh nasihat bab2 gini XD

rasa nya lepas kawen tu tak payah kawan dah kut, kehhkehh ;p

tu la skrg ni doa je la kan :)